Din varukorg är för närvarande tom.
Retur & reklamation
Jag fick en trasig produkt, vad gör jag?
Har du funktionskontrollerat varan och den inte fungerar ber vi dig kontakta oss på kundservice@vuxenkompaniet.se (du kan svara på orderbekräftelsen du mottog av oss).
- Se till att mailet innehåller ditt namn, adress och ordernummer för snabbast hantering av ärendet.
- Ange sedan vilken vara det gäller och beskriv defekten - bifoga bild eller video som visar problemet på ett tydligt sätt. I de fall som reklamationen gäller start/stopp, funktioner och/eller laddning så vill vi i videon även se när produkten laddas/batterierna sätts i/ansluts till ett fungerande vägguttag.
Vi hör sedan av oss till dig med vidare besked så snart vi har hanterat ditt ärende. Om din reklamation blir godkänd kommer du att ersättas med en likadan, ny och felfri vara så snart som möjligt!
- OBS! Skicka aldrig tillbaka en reklamation innan du har fått svar från oss. En felaktigt returnerad produkt kan komma att kasseras utan återbetalning. Om du kasserar/kastar varor innan du fått besked om detta i ett reklamationsärende erhålls ingen kreditering.
Kan jag ångra mitt köp efter att jag har fått hem det?
Ångrar du ditt nätköp efter att du har fått hem det har du självklart 14 dagars returrätt! Meddelande om detta skall vara oss tillhanda så snart som möjligt, dock senast 30 dagar efter leverans.
Kontakta alltid kundservice@vuxenkompaniet.se först med ditt ordernummer, information om vad du önskar att returnera samt en tydlig bild på produktemballaget som visar att produkten är oöppnad och har obruten plast- eller hygienförsegling.
Om du upplever problem med en produkt ska du inte returnera den, utan kontakta kundtjänst angående en reklamation. Du finner instruktioner för detta här.
Skicka aldrig tillbaka en retur/reklamation innan du har fått svar från oss. En felaktigt returnerad produkt kan komma att kasseras utan återbetalning.
Om din beställning inte hämtas ut i tid hos ditt ombud, eller mottas i hemmet, returneras den till oss. Du debiteras då en avgift på 98 SEK för returhanteringen .Tänk på att med detta returalternativ kan det ta upp till tre veckor innan returhantering och återbetalning är slutförd.
Hos oss gäller följande:
- Vi erbjuder 14 dagars returrätt.
- Varan får ej vara använd.
- Varans förpackning får ej vara bruten eller skadad. Om varans förpackning har en hygien- och/eller plastförsegling får denna inte heller vara bruten.
- Produkter som ingår i ett kit kan ej returneras separat, utan behöver då returneras som ett komplett kit. Du behöver även returnera eventuella gratisprodukter för full återbetalning.
- Du som köpare står för portot. Vid eget köp av transporttjänst så ersätter vi inte returer som kommit bort på vägen, därför rekommenderar vi dig att välja ett fraktalternativ med spårning.
- För en avgift på 59 SEK kan du som kund välja att motta en retursedel (DHL) som pdf att skriva ut. Be om detta i det mail du sänder till oss. Avgiften dras av från beloppet som återbetalas dig när vi hanterar din retur.
- Har du beställt leverans via Budbee har du möjlighet att boka och göra en retur via Budbee mot en avgift motsvarande ursprunglig fraktkostnad. För Budbee är avgiften 69 SEK. Du som kund är ansvarig för att paketet tas emot av fraktbolaget för retur.
- På grund av hygieniska skäl gäller ej returrätten för underkläder* eller apoteksprodukter så som glidmedel.
*För underkläder gäller detta på alla plagg som bärs på underkroppen, dvs. trosor, strumpbyxor, kroppsstrumpor och liknande. Underklädesset som innehåller den här typen av plagg är också exkluderade. Negligéer, överdelar, behåar och klänningar är okej att prova och sedan skicka tillbaka om de göres så i samma skick samt förpackning som de levererades i.
Skriv returorsak på följesedeln och lägg med den i försändelsen.
Har du inte kvar din följesedel kan du bifoga ett skriftligt meddelande med följande information:
- För- och efternamn
- Adress
- Order- och artikelnummer för varorna det gäller
Ni har inte skickat min order ännu, kan jag ångra mig?
Eftersom att vi vill att du ska få din beställning så snabbt som möjligt görs alla ordrar i ordning för att paketeras så snart en betalning har registrerats. Detta innebär att vi inte har möjlighet att avbryta en lagd order.
Du har dock alltid 14 dagars returrätt på ditt nätköp, så länge det uppfyller våra returvillkor som du finner här.
Hur gör jag om en vara i min beställning saknas?
Om någonting saknas i ditt paket, eller om du har mottagit fel produkt, ber vi dig kontakta oss på kundservice@vuxenkompaniet.se så snart du har upptäckt detta! Om du har kvar din orderbekräftelse du mottog via mail kan du svara på denna utan att radera något, och beskriva ditt ärende.
Prenumerera på
vuxenkompaniets nyhetsbrev
Börja din dagliga shopping med vuxenkompaniet.se